• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
im. ks. J. Twardowskiego
w Konarzewie

Godło Polski Biuletyn informacji publicznej BIP - kliknięcie spowoduje otwarcie nowego okna

Zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze są  skierowane do dzieci i młodzieży z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w wieku od 3. do 25. roku życia posiadających orzeczenie wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Zajęcia realizowane są w placówce formie:

  • zespołów reawlidacyjno - wychowawczych 2-4 osobowych w wymiarze 20 godzin tygodniowo w ośrodku,
  • indywidualnych zajęć rewalidacyjno - wychowawczych w wymiarze 10 godzin tygodniowo w domu rodzinnym dziecka.

Celem zajęć  rewalidacyjno - wychowawczych jest całościowe wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży, między innymi:

  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem,
  • usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie małej i dużej motoryki,
  • wielozmysłowe poznanie otoczenia.

Wszystkie działania podejmowane są po to, aby każdy uczestnik zajęć rozwijał optymalny poziom samodzielności w podstawowych sferach życia. Przeprowadzane zajęcia, oparte są
na specjalnie skonstruowanym dla każdego uczestnika indywidualnym programie dostosowanym do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych oraz wybranych metodach pracy.

Metody pracy z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną:

  1. Metody oparte o kontakt z ciałem:
  • stymulacja bazalna,
  • zabawy paluszkowe, baraszkowanie,
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • program aktywności: "Świadomość ciała, kontakt i komunikacja" M. i Ch. Knillów,
  • masaż Shantala,
  • terapia neuromotoryczna Castillo Moralesa,
  • masaż ciała.
  1. Metody oparte na integracji i stymulacji zmysłów:
  • integracja sensoryczna,
  • integracja bilateralna,
  • metoda stymulacji polisensorycznej według 4 pór roku: "Poranny krąg",
  • snoezelen: "Sala Doświadczania Świata",
  • aromaterapia (relaksacja, wyciszenie, pobudzenie).
  1. Metody oparte na terapii pedagogicznej:
  • arteterapia (muzykoterapia, bajkoterapia, filmoterapia, terapia przez sztuki plastyczne),
  • hipoterapia,
  • dogoterapia.

Chłopiec w wózku przebywa na spacerze w ogrodzie gdzie znajduje się duzo kwiatówjpegPiknik Chłopcy wraz z opiekunami siedzą na dworze przy dużym drewnianym stole na którym rozłożone są różne pyszne przekąski i sokiJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopcy siedzą na karuzeli tarczowej opiekun stoi obok i dostosowuje prędkość kręcenia karuzeliJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopiec asekurowany przez opiekuna za ręce skacze na mini trampoliniejpegPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopiec asekurowany przez opiekuna za ręce skacze na mini trampolinieJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopiec huśta się na przystosowanej huśtawce dla osób niepełnosprawnych ruchowoJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopiec siedzi na huśtawce bocianie gniazdoJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Chłopiec wraz z opiekunem trzymany za ręce skacze na mini trampolinieJPGPlac zabaw na Błoniach w Krotoszynie Wychowanek wraz z opiekunem trzymany za ręce skacze na mini trampolinieJPGSDŚ Chłopcy leżą w zacienionym pomieszczeniu na łózku wodnymUczestnik indywidualnych zajęć siedzi w siedzisku z granulatu w rękach trzyma czerwoną piłkęjpegUczeń siedzi na pufie z granulatu w prawej ręce trzyma żółte dzwoneczki a w lewej niebieskiejpgUczeń siedzi w siedzisku z granulatu i trzymamy przez nauczyciela za dłoń maluje kwiat na kolor czerwonyjpgUczeń siedzi w siedzisku z granulatu w prawej ręce trzyma czerwoną puszkę szmerową a w lewej niebieskąjpgZwiększanie pola doświadczeń dotykowych Uczestnik zajęć zespołowych siedzi w wózku opiekun dostarcza wrażeń dotykowych zanużajac jego rękę w materiale sypkimjpegZwiększanie pola doświadczeń dotykowych Uczeń siedzi w klasie przy stoliku na którym położone są mroźne wkłady dotyka je rękomajpeg

Chłopiec gra na bębenku Chłopiec gra na instrumentach Chłopiec leży na łóżku wodnym i ogląda tubę wodną Chłopiec podczas spaceru uśmiechnięty pozuje do zdjęcia chłopiec pokazuje pracę plastyczna która wykonał z pomocą n la Uczeń bawi się zabawką sensorycznąUczeń poznaje cynamon za pomocą zmysłu węchu Uczeń poznaje cytryne za pomoca zmysłu węchu uczeń poznaje lawendę za pomocą zmysłu węchu Uczeń próbuje cytrynę Uczeń siedzi przy ławce i bawi się Uczeń siedzi we wózku i oglada węże świetlne Uczeń wykonał pracę plastyczna z pomocą nauczyciela Uczeń wykonuje pracę plastyczną z pomoca nauczyciela Uczeń z pomocą n la poznaje za pomocą zmysłu węchu rumianek