Szkoła podstawowa specjalna dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym/znacznym
Nauczyciele są zobowiązani realizować „Podstawę programową (…) kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (…)”– załącznik nr 3 (Dz.U.2017.356).
Ze względu na specyficzny charakter edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym a także indywidualne tempo i zakres nauki każdego ucznia osiągnięcia w poszczególnych sferach oddziaływań terapeutycznych są planowane indywidualnie.
Zespół nauczycieli pracujących z danym uczniem tworzy dla niego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, który na podstawie dokonywanej okresowo Wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia może być w trakcie etapu edukacyjnego modyfikowany i dostosowywany do możliwości ucznia.
Szkoła specjalna przysposabiająca do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym/znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Nauczyciele są zobowiązani realizować „Podstawę programową (…) kształcenia ogólnego dla (…) szkoły przysposabiającej do pracy (…)” – załącznik nr 5 (Dz.U.2017.356).
Ze względu na specyficzny charakter edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi a także ze względu indywidualne tempo i zakres nauki każdego ucznia osiągnięcia w poszczególnych sferach oddziaływań terapeutycznych są planowane indywidualnie.
Zespół nauczycieli pracujących z danym uczniem tworzy dla niego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, który na podstawie dokonywanej okresowo Wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia może być w trakcie etapu edukacyjnego modyfikowany i dostosowywany do możliwości ucznia.